Jump to content

Menj nyaralni mielőbb!

2017. 09. 27. 09:24

Érdekes, hogy mindenki nyáron ostromolja az utazási irodákat, vagy foglalja le magának az utazásokat, pedig jelentősen ráfizethetünk, ha a csúcsidőszakot választjuk. Jóval érdemesebb tavasszal és ősszel üdülni - a pénztárcánk és a közérzetünk is meghálálhatja!

Megvan az a szokásrendszer, hogy a nyaralás nyáron van - ahogy a szó is mutatja. Mert akkor van meleg, jó idő, a gyerekeknek szünet, és a munkavállalóként dolgozók is akkorra ütemezik a hosszabb szabadságokat. Mindez érthető - csakhogy nem kifizetődő.

Jelentősen borsosabb árat kell ugyanis fizetnünk a nyári repülőjegyekért, szállásokért, és helybéli szolgáltatásokért - legyen szó akár valamilyen programról vagy étkezésről, ami végülis érthető, de egyben elgondolkodtató is.

Érdemes megfontolni a tavaszi és őszi üdülések lehetőségét, ugyanis sokkal több kedvezményes áru lehetőség mutatkozik ebben az időszakban, így olyan helyekre is eljuthatunk, amik a főszezonban esetleg megfizethetetlenek. További előny, hogy sok közkedvelt tengerparti nyaralóhely már kellemetlenül meleg lehet nyáron, ami a kirándulások és városnézések szerelmeseinek nem kedvez. Arról nem is beszélve, hogy a közkedvelt helyeken óriási a tömeg a főszezonban, ami kissé elveszi ezeknek a célpontoknak a szépségét. (Sok nagy gyárban például rendszeresen leállás van egy-egy nyári hónapra, és néhány magyar multicég is bevezet hasonlót a nemzetközi piaci szokások alapján. Az itt dolgozók számára nincs mese - olyankor kell szabadságra menni és nyaralni. Ők önmagukban is nagy számban vannak jelen az "üdülési piacon".)

Ha a szabadságunk nincs a nyárhoz kötve, akkor átgondolandó a lehetőség, hogy az olcsóbb időszakokban foglaljunk üdülést. Főleg, hogy rengeteg olyan úticélt találhatunk - ilyenkor még kedvezményesebb áron - , ahol szinte egész évben jó idő van. Ilyen lehetőséget kihasználva utaztunk el tavaly áprilisban Tenerifére. Megérte - kiderült, hogy a szigeten olyan az időjárás, hogy szinte állandóan tavasz van, és azért az óceánban is tudtunk fürdeni - nem messze a delfinekől. A hajóskapitány megnyugtatott minket: cápára azért "nem valószínű", hogy számítani lehet. Köszi... :)
Igaz, a Teidére kabátban és sapkában mentünk fel, de a világ harmadik legnagyobb vulkánjáról van szó, amely 3178 méter magas, így ez nem meglepő.

Sok "örök tavasz" időjárású sziget van Európán belül is, hogy a világ más részeiről ne is beszéljünk. Érdemes lehet célirányosan ilyen helyeket keresni. Már csak azért is, mert így bővíthetjük az utazási repertoárunkat. S még ha nem is szerepeltek ezek a célpontok a bakancslistánkon - néha kiderülhet, hogy olyanra volt szükségünk, és az jelentheti a legnagyobb boldogságot és szépséget, amit el sem tudtunk volna képzelni...